INTEGRALIOJI REGMĖ
Antgamtinė grožio versmė. Motinos mintys apie meną
Meistriškumas yra dieviškosios kūrybos dalis, tik reikia išmokti jį pajungti aukštesniems dalykams.
Sri Aurobindo. Tautinis menas ir jo vertingumas
Prieš 25 metus verstas ir LOGOS publikuotas Sri Aurobindo tekstas „Nacionalinis menas ir jo vertingumas”, arba”Nacionalinė meno vertė” („The National Value of Art”) – sugrįžta kartu su jo aptariamų dalykų svarba.
Sri Aurobindo. Mintys apie poeziją
Tarptautinei poezijos dienai – keletas Sri Aurobindo minčių apie poezijos šaltinį
Sri Aurobindo. Šališkas poezijos ir meno kritikos dėmuo
Visa poezijos kritika turi stiprų dėmenį, kuris yra didelių skirtumų šaltinis, o juos aptinkame vienodai „žymiems“ kritikams vertinant bet kurį autorių. Čia viskas yra reliatyvu, Menas ir Grožis taip pat, ir mūsų požiūris į dalykus bei jų vertinimas priklauso nuo sąmonės, kuri žiūri ir vertina.
Sri Aurobindo. Dieviškasis gyvenimas. Atgimimo filosofija
Žmogaus netobulumas nėra paskutinis Gamtos žodis, tačiau jo tobulumas taip pat nėra paskutinė Dvasios viršūnė.
Nirodbaranas. Apologija knygai „Penkiasdešimt poemų”
Sri Aurobindo yra pasakęs, kad pirmiausia jis buvo poetas, o tik paskui visa kita. Pridurčiau, kad ir paskiausiai jis buvo poetas: prieš pat palikdamas kūną, baigė savo veikalą „Savitrė“. Jis buvo ne tik poetas, bet ir poetų kūrėjas – man teko laimė būti vienu iš jų.
Amalis Kiranas. Įžanga Nirodbarano knygai „Penkiasdešimt poemų”
Mudu su Nirodbaranu kaip poetai augome stebimi kūrybiškos Sri Aurobindo akies. Kad ir koks grožis ir tiesa – ar, veikiau, tiesos grožis – sužydėdavo mūsų darbuose, už tai mes abu jam skolingi.
Nirodbaran. Dvylika metų su Sri Aurobindo
Ramią gyvenimo tėkmę drumstė atvykstančių svečių minia, tarp jų ir panelė Wilson, prezidento Wilsono duktė, atvykusi iš tolimosios Amerikos. Mokytojo knyga „Esė apie Gytą“ ją tiesiog užbūrė.
Motinos mintys apie virpesius
Visuma substancijos, iš kurios esame padaryti, atrodo lyg kas nors daiktan būtų atsargiai surinkęs tam tikrą kiekį virpesių, ir pateikęs jūsų nuožiūrai bei tolesniam darbui. Niekas negali to iš jūsų atimti.
Satpremas. Antžmogio genezės įvadas
Paslaptys yra paprastos. Nes Tiesa yra paprasta, tai paprasčiausias dalykas pasaulyje — todėl jos ir nematome.
Sri Aurobindo. Tautų Sąjunga (tęsinys)
Nusistovėjo tiesioginių naudingų santykių sistema, stengiamasi patvirtinti ir apsaugoti naują status quo, apsirūpinta menkesnės svarbos apdorojimais ir pakeitimais, tačiau tikro pagrindo naujai ir tauresnei pasaulio tvarkai nesama.
Sri Aurobindo. Tautų Sąjunga
Teisinga, dosni, širdinga ir įgalinta Tautų Sąjunga yra dalykas, kaip regis, sukurtas pakeisti senąją neteisingą jėgų pusiausvyrą ir stringančius bei barningus susitarimus. Ir tam, kad ji būtų sėkmingesnė, nei palaidi, neveiksmingi ir lengvai išsivadėjantys dalykai, kurių vietą ji užims, manytina, kad ji turi patenkinti tam tikras sąlygas, kurių net nesistengė įvykdyti. Iš pirmo žvilgsnio į akis krinta būtinosios sąlygos – tai, ką aptarsiu toliau iš eilės.
Sri Aurobindo. Žmonijos vienybės idealas
Kalba, kuri tarnauja vien kaip tarmė ar provinciali šnekta, panašiai kaip valų po anglų užkariavimo arba čekų, sykį išlikusi Austrijoje, arba rusinų ir lietuvių – imperinėje Rusijoje, tai išvalyta kalba, nieko neduodanti tikrajam išlikimo tikslui.
Sri Aurobindo. Kelio įstatymas
Gražus Dieviškosios Motinos veidas, tačiau ji gali būti ir baisi. Dar daugiau: ar nemirtingumas tėra žaislas, kuris lengva ranka duodamas vaikui, o dieviškasis gyvenimas – be jokių pastangų gaunamas apdovanojimas, karūna silpnavaliui?
Motina. Žemiškasis rojus
Žemės istorijoje tikrai buvo toks laikas, kai egzistavo kažkoks „žemiškasis rojus“, ta prasme, kad egzistavo tobulai harmoningas ir tobulai natūralus gyvenimas; tai yra, kad Proto reikštis sutiko — vis DAR pilnutinai sutiko — buvo visiškoje harmonijoje su Gamtos kylančiąja eiga, be iškrypimų ir deformacijų. Tai buvo pirmoji protinės reikšties materialiose formose stadija.
Motina apie kolektyvinę sadhaną
Buvau paklausta, ar mes užsiimame kolektyvine joga ir kokios yra kolektyvinės jogos sąlygos? Pirmiausia turėčiau pasakyti, jog, siekiant užsiimti kolektyvine joga, turi būti kolektyvinė bendrija ir turėtume kalbėti apie įvairias sąlygas, reikalingas tam, kad būtų tokia kolektyvinė bendrija.
Motinos kalba ašramo Sporto aikštelėje 1957 metų liepos 10 dieną
Antmoniniame kūrime daugiau nebebus jokių religijų. Visas gyvenimas bus išraiška, išsiskleidimas formomis dieviškosios Vienybės, kuri reiškiasi pasaulyje. Nebebus to, ką žmonės dabar vadina dievais.
Sri Aurobindo kalba Utarparoje
Paprašytas pasakyti kalbą metiniame jūsų Sabhos susirinkime, ketinau jums tarti kelis žodžius ta tema, kuri buvo pasirinkta šiandienai, — hindų religijos tema. Bet dabar nebežinau, ar įvykdysiu šį ketinimą; mat čia besėdint man į galvą atėjo žodis, kurį turiu jums tarti, žodis, kurį turiu tarti visai Indijos tautai.
Pirmasis Sri Aurobindo ir Motinos susitikimas
Maždaug pačiam pietryčių Indijos Koromandelio pakrantės vidurkely yra įsikūręs žavus nedidelis Pondičerio uostamiestis, kuris nuo 1673 m. iki 1954 m. buvo Prancūzijos kolonija. Tai šičia vieną niekuo neišsiskiriančią 1914 m. kovo popietę prasidėjo dvasinis Sri Aurobindo ir Motinos Mirros Alfassos bendradarbiavimas.
Sri Aurobindo – iškilus humanitaras, revoliucionierius, dvasinis vizionierius
Sri Aurobindo pasaulėžiūra suteikia kiekvienam individui prasmingą vietą progresyviame kosminiame išsivystyme, ir atveria naują bei tikslingą perspektyvą į žmogaus pastangų, individualių ar kolektyvinių, supratimą.
Motina — trumpi jos gyvenimo ir darbo metmenys
Mirra Alfassa (1878 – 1973) gimė žydų sefardų — jos motina buvo kilusi iš Aleksandrijos Egipte, o tėvas iš Adrianapolio dabartinėje Turkijoje, —šeimoje netrukus po to, kai jos tėvai apsigyveno Prancūzijoje. Ji buvo antras jų vaikas. Apdovanota nepaprastais talentais, ji ne tik tapo įgudusia tapytoja ir muzike, bet taip pat nuo ankstyvos jaunystės išgyveno daug vidinių patyrimų.
Vasario 29-oji, Auksinė diena
Apie šį Įvykį Motina paskelbė 1956 m. balandžio mėnesio Bulletin numeryje. Pranešime su antrašte „Vasario 29-oji“ ji išspausdino šias keturias eilutes: „Viešpatie, Tu pareiškei valią, ir aš įvykdžiau:/Nauja šviesa brėkšta žemėje,/Gimsta naujas pasaulis./Dalykai, kurie buvo pažadėti, išsipildė“.
Svajonė
1954 metais Motina suformulavo alternatyvią idėją dėl to, kaip naujai gyventi ir būti. Jinai nusakė naują visuomenę — subalansuotą, teisingą, harmoningą ir dinamišką. Tuo metu ji matė, kad „žemė nėra pasirengusi įgyvendinti tokį idealą“, todėl pavadino jį „Svajone“.